شیلنگ سرریز: انواع شیلنگ کولر ام وی ام 315 درپوش فشار رادیاتور و مخزن سرریز کولر ام وی ام را به هم متصل می کنند. با وارد شدن فشار به مایع خنک کننده داغ در رادیاتور و انبساط آن، درب فشار باز می شود و خنک کننده داغ خارج می شود. مایع خنک کننده از طریق شیلنگ سرریز به مخزن می رود. این شیلنگ نیز شیلنگ بخاری است.
توضیح مناسب در مورد نحوه کار شیلنگ شرح کامل سیستم خنک کننده را پوشش می دهد زیرا با آنها مایع خنک کننده در سراسر جهان گردش می کند.
در انواع مختلف شیلنگ های مورد استفاده در خنک کننده خودرو، ما به نحوی کار آنها را پوشش داده ایم، اما می توانید مقاله کامل نحوه عملکرد سیستم خنک کننده را بررسی کنید تا درک واضح تری داشته باشید.
از آنجایی که یک ترموستات وجود دارد که اطمینان می دهد خنک کننده قبل از ورود به رادیاتور به دمای خاصی می رسد. یک شیلنگ بای پس به مایع خنک کننده اجازه می دهد تا در صورت رسیدن به دما، به موتور بازگردد.
ترموستات قفل باقی می ماند و اگر هنوز دما برای باز کردن شیر بدست نیامده باشد، مایع خنک کننده را مسدود می کند. بنابراین، خنک کننده رادیاتور را در حالی که شیلنگ را دنبال می کند دور می زند.
علائم یا نشانه های رایج خرابی و خرابی شلنگ رادیاتور آورده شده است: اگر شلنگ نشتی داشته باشید، مایع خنک کننده را در زیر وسیله نقلیه خود خواهید دید.
این مایع بوی شیرینی دارد. نشتی مایع خنک کننده نیز می تواند از خود رادیاتور باشد، به همین دلیل است که یک مکانیک حرفه ای باید مشکل را تشخیص دهد. اگر تشخیص داده شد که شیلنگ مشکل دارد، جایگزینی را در نظر بگیرید.
اگر گردش مایع خنک کننده مسدود شود، موتور مطمئنا بیش از حد گرم می شود. به محض اینکه متوجه علائم گرمازدگی شدید، سیستم خنک کننده شما معیوب است.
در این شرایط، شلنگ ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما یکی از دلایل رایج گرمای بیش از حد است. باید سریعاً با مکانیک خود تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند زیرا این مشکل می تواند باعث خرابی کامل موتور شود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.